Aké sú povinnosti generálneho riaditeľa?

Rozhodovanie o strategickom smerovaní spoločnosti
Strategické smerovanie spoločnosti môže zahŕňať jej hodnoty, poslanie, víziu, smer a celkovú stratégiu. Je zodpovednosťou generálneho riaditeľa, aby zistil, ako všetky kusy spolu zapadajú, realizujú plán, vykonávajú ho a dohliadajú na fungovanie organizácie v súlade s jej zastrešujúcou stratégiou.
Základné hodnoty môžu znamenať rozdiel pre spoločnosť. Napríklad Adidas sa zaväzuje neustále posilňovať značky a produkty spoločnosti s cieľom zlepšiť jej konkurenčné postavenie.

asijský obchod

Väčšina generálnych riaditeľov musí zvážiť jasne definovanú víziu, ktorá je pre úspech spoločnosti rozhodujúca. Táto vízia by mala byť založená na realistickom hodnotení trhu, hospodárskej súťaže a potenciálu spoločnosti. Vízia by mala stanoviť celkový smer spoločnosti a jej hlavné prevádzkové zásady.

Byť verejnou tvárou spoločnosti
Generálny riaditeľ je často verejnou tvárou spoločnosti. Napríklad Mark Zuckerberg je synonymom pre Facebook. Výsledné povinnosti môžu zahŕňať rozhovory a mediálne požiadavky, vystúpenia v rozhlase a televízii, vydávanie tlačových správ a účasť na miestnych podujatiach.
Podávanie správ predstavenstvu
V štandardnej spoločnosti bude generálny riaditeľ podávať správy predstavenstvu a často vyhľadávať  rady a usmernenia. Vymenovanie výkonných riaditeľov závisí od štruktúry spoločnosti.

bussinbes

Vytvorenie obchodnej siete
Vytvorenie obchodnej siete môže slúžiť na rôzne účely v organizácii a je dôležitou povinnosťou pre výkonného riaditeľa. To môže zahŕňať prepojenie s dodávateľmi, odhaľovanie potenciálnych akvizičných príležitostí, spájanie alebo účasť na relevantných odvetvových podujatiach, zdieľanie problémov s rovesníkmi a mentormi.
Predovšetkým vzťahy sú základom podnikania. Schopnosť zdieľať a vymieňať si myšlienky s ostatnými je neoceniteľná. A je tu dobrá šanca, že ďalšia vlna rastu spoločnosti príde z prelomov, ktoré generálny riaditeľ vytvorí prostredníctvom vzťahov.

Hľadanie akvizičných príležitostí
Zvýšenie predaja nie je jediný spôsob, ako môže spoločnosť rásť. Pamätajte si, že spoločnosť Dell kúpila EMC za 67 miliárd dolárov v roku 2015 a IBM získala Red Hat za 34 miliárd dolárov v roku 2018. Ale akvizície nie sú len spoločnosti na úrovni podniku.
Výhody potenciálneho nákupu môžu zahŕňať personál, vzťahy, povesť, údaje, prístup k inému segmentu trhu, zariadenia a iné zdroje. Nadobudnutie konkurenta alebo podniku na súvisiacom trhu môže zvýšiť efektívnosť spoločnosti a umožniť jej expanziu rýchlosťou, ktorá by inak nebola možná.