Budovanie linkbuildingu už nie je tým čo bývalo

Linkbuilding je jeden z najdôležitejších nástrojov SEO, teda optimalizácie pre vyhľadávače. Tento nástroj by sme mohli zjednodušene popísať ako budovanie webu ( konkrétneho linku), čím dokážete posilniť jeho postavenie v online svete.
Tabuľa s ceduľkami, na ktorých sú výrazy zo SEO.jpg
Linkbuilding Seolight prebieha nasledovne. Ide o to, že odkazy na váš web sa budú vyskytovať na čo najväčšom počte iných webov. V praxi to vyzerá napríklad tak, že v článku o výhodách platových okien, bude spomenutý váš web, cez ktorý takýto materiál predávate. V minulosti bolo takéto budovanie webu postavené najmä na kvantite. Išlo teda hlavne o to, aby sa odkazy na danú internetovú stránku vyskytovali čo v najväčšej miere. Dnešné prieskumy však ukazujú, že kvantita už nie je až tak podstatná. Dôležité je, aby sa odkazy vyskytovali na stránkach s relevantným a kvalitným obsahom. Teda na weboch, ktoré majú dobré hodnotenia používateľov.

Relevantný obsah je rozhodujúci

Spomínaný relevantný a kvalitný obsah znamená to, že dané weby, by mali spolu akoby súvisieť. Ak napríklad prevádzkujete web zameraný na informácie zo sveta chovateľov psov, odkazy na vašu stránku, by sa mali vyskytovať hlavne na podobných weboch. Môže ísť o internetové obchody s chovateľskými potrebami, stránky chovných staníc, veterinárnych kliník, alebo rôzne blogy ľudí, ktorí sa chovateľstvu venujú a v týchto kruhoch patria medzi tých pozitívne hodnotených.Počítače pripojené na internetovú sieť.jpg

Beh na dlhé trate

Linkbuilding nevybudujete z večera do rána. Ide o dlhodobú a pravidelnú prácu. Je taktiež potrebné dávať pozor na to, aby ste nepoužívali niektoré z nepovolených stratégií, ktoré sa označujú taktiež ako Black Hat SEO. Medzi ne patrí napríklad používanie obsahu z iných, respektíve konkurenčných webov, nezmyselné a nadmerné používanie kľúčových slov, internetové stránky bez obsahu, či súvisiaceho textu, alebo opakovanie rovnakého obsahu na viacerých internetových doménach.